Teenmakeup

2014-07-16
12:27:23

Sommar+Smink=Sant?


Sminka sig på sommaren tycker jag personligen är lite knepigt. Det finns t.ex. många skrönor om att smink på sommaren typ att det bränns fast i huden eller att det blir fläckar när man solar med smink. Allt det är ju förstås inte sant. Hur ska man göra då?




Bada med smink är för mig i princip omöjligt. Antingen försvinner allt mitt smink eller ännu värre, jag ser ut som en panda när jag kommer upp. Inte så kul. Det finns ju förstås vattenfast smink för dom som måste ha smink men jag har använder inte det just nu.Iaf vill jag helst ha på mig smink när jag är bland folk så jag brukar försöka ha koll på vad vi ska göra. Så ifall jag vet att jag ska bada hela dan så sätter jag inte på mig smink. Ifall jag är sminkad och ska bada tvättar jag bara av mig och sminkar mig igen efteråt.
  


Värme är ju en av det bästa grejerna med sommar men det värsta för smink. Jag svettas ibland och värmen får det ofta och kännas som mitt smink rinner av. Och sminket håller mycket kortare i värmen. Jag brukar därför helt skippa bas på varma dagar. Bara bryn,mascara och en tunn eyeliner vid franslinjen och ut genom dörren. Det håller såklart också sämre men det känns inte som att det rinner av som jag tycker att det känns med basen.




Våga vara utan smink kan vara svårt men sommaren är den perfekta tiden och låta huden vila. Man behöver inte gå  utan smink hela sommaren,det gör inte jag,men ha speciella "no make up days" där du inte bär något smink. När man är hemma med familjen och latar sig så kan det va skönt och unna sig att vara utan smink. Mitt bästa tips är att ifall det är  jobbigt att gå helt utan smink dra på dig solglasögon och ingen märker.


Hoppas ni gillade mina tips och trixs för sommaren och ha det så bra i värmen!
Kommentar:
2014-07-17 @ 00:35:01
#1: Tuva

Gillar idén med solglasögonen😉👍

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: