Teenmakeup

2014-06-29
17:13:28

NYX matte bronzer




NYX säger: Perfect for spring and summer-The matte Bronzern has arrived! Achieve a natural an healthy looking complexion usling any of the powder Bronzern avaibable in five russet shades.Perfect for that desired honey glow all year around

Denna bronzer är med i nästan alla min looks så jag tänkte att varför inte recensera den då jag har haft den en månad nu.

NYX matte bronzer finns i fem olika färger att man ska kunna matcha sin egen hudton.

Jag har färgen MBB01 Light/Clair som jag bara brukar förkorta till Light. Denna bronzer har väldigt rosa-röda undertoner som verkar ganska skrämmande, särskilt ifall man vill göra contouring. Men jag använder denna till contouring och det ser faktiskt mycket bättre ut på ansiktet än i förpackningen. Men här gäller verkligen att ha en lätt hand. För mycket och du ser ut som en apelsin. Jag tycker contouring med denna funkar bäst med en väldigt liten och tunn borste.

Om man bortser från att färgen ser lite konstig ut i förpackningen tycker jag detta är en ganska bra matt,budget bronzer. 

Den kostar 150 kr och finns i NYXs butiker, CrayCray.se, eleven.se och flera andra nätbutiker.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: